mandag 11. mai 2009

En stripe sier mer enn tusen ord

Jeg rynket godt på nesen når blogging i norskfaget først ble introdusert for meg. Grunnen spør du? Vel, min oppfatning av blogging var nokså snever. I mine øyne var blogging noe 14 år gamle jenter gjorde i en håpløs oppmerksometstrang der de utleverte store deler av livene sine på nett. Resultatet er selvfølgelig totalt uintressant for de aller fleste av oss. Denne stripen illusrerer rett og slett den oppfatningen jeg hadde av blogging, gangske kort og greit:


Nå, et skoleår senere kan jeg få lov til å bite i meg meningene mine. Det var kanskje likegreit at jeg ikke ropte altfor høyt omkring meg med de slik jeg vanligvis gjør.

Ja, det finnes tydeligvis en stor del 14-årige oppmerksomhestsyke jenter der ute, men det finnes i like stor grad blogger i en hel latterlig mengde andre kategorier også. Jeg er faktisk nesten sikker på at det ikke er en ting man ikke kan blogge om, sånn i bunn og grunn. Og da virker det plutselig veldig naturlig å blogge, kanskje særlig i et fag som norsk.

Kim-stripen: Krutt Kim på MySpace

1 kommentar:

Ingunn sa...

Jeg husker det - helt lydløs var du altså ikke ;) Det er veldig hyggelig for meg å se at du nå anerkjenner at en blogg også kan være et relevant verktøy å bruke i norskfaget. For blogging handler jo i bunn og grunn om å lese, skrive og kommunisere - akkurat som kjernen i norskfaget. Dessuten har du skrevet noen usedvanlig bra innlegg her innimellom. Det har vært morsomt å lese det du skriver, og også derfor er jeg glad for at du ga dette en sjanse.